Przedmiot działalności i kompetencje
Podmiotem działalności Przedszkola jest praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.
- Wychowaniem przedszkolnym objęte są dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć do przedszkola dziecko w wieku 2,5 lat.
- Dziecko w wieku 5 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 5 lat.
- Swoją działalność przedszkole prowadzi od poniedziałku do piątku w godz. 6:30 - 17.00. Podstawa programowa realizowana jest w czasie godzin pracy przedszkola.
- Praca jest organizowana odpowiednio do potrzeb i możliwości rozwojowych wychowanków i prowadzona w ramach określonych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego obszarów edukacyjnych, w oparciu o przyjęty program wychowania przedszkolnego.
- Przedszkole wspomaga rozwój i edukację dzieci, poprzez pełnienie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej. Przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
- Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego (Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. - Dz.U. 2017 poz. 356) celem wychowania przedszkolnego jest "wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania - uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji."
- Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów edukacyjnych:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
- Szczegółową organizację pracy przedszkola w danym roku szkolnym określa "Arkusz organizacji pracy przedszkola" sporządzony przez dyrektora, zaopiniowany przez związki zawodowe, radę pedagogiczną, radę rodziców i zatwierdzony przez oraz Organ Prowadzący oraz Łódzkie Kuratorium Oświaty.
- Roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne:
Podstawa Prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59).
Rodzice dziecka podlegającemu obowiązkowi przygotowania przedszkolnego są zobowiązani do:
- dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego,
- zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia,
- zapewnienie dziecku warunków umożliwiających przygotowywanie się do zajęć.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 03-10-2022 - Edycja treści
- 10-05-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 124